سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبل از اقدام برای تعمیر آسانسور بخوانید!

آسانسورها وسایل جالب و پیچیده ای می باشند و حادثه آفرینی آن ها نباید دست کم گرفته شود. علی رغم این حوادث، وقتی صحبت از تعمیر آسانسور، نگهداری آسانسور و سرویس آسانسور می شود، خیلی ها با سهل انگاری، نیاز به تعمیر آسانسور و بازدید و سرویس ماهانه را نادیده می گیرند.

بااین حال همه قبول داریم که هزینه تعمیر آسانسور و سرویس و نگهداری آسانسور قطعا به هزینه های احتمالی جانی آن می ارزد! البته دور از واقعیت نیست که تعمیرکار آسانسور ناکارآمدی که بر تعمیر و نگهداری آسانسور و بالابر اشراف ندارد می تواند مردم را به استفاده از خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور بی رغبت کند.

در این مقاله با کمک آسانسور مانا سعی داریم به شرح همه چیز درباره تعمیر و نگهداری آسانسور و بالابر و حفظ آسانسور بپردازیم. بعد از خواندن این این مقاله متوج خواهید شد که برای سالم نگه داشتن آسانسور خود چه کارهایی لازم است انجام دهید و اطلاعات مفیدی هم درباره هزینه خدمات آسانسور و سرویسکاران خواهید داشت.

نشانه های خرابی آسانسور

از قدیم گفته اند نشانه ها حرف هایی برای گفتن به شما دارند! آسانسور، این بالابر پیچیده مکانیکی، امکان دارد به زبان بی زبانی به شما بگوید که به دکتر و تعمیر کار نیاز دارم، دردم را جدی بگیرید!
البته با توجه به تفاوت مدل های آسانسور هر نوع از آن ها امکان دارد که به زبان خودش صحبت کند. اما به طورکل، با سه نشانه اعلام نیاز به تعمیر آسانسور و بالابر بیان می شود:

آسانسور زیاد از کار می افتد

طول عمر متوسط یک آسانسور 15-20 سال است. پس، از آسانسورهای واحد های قدیمی باید توقع بد کار کردن و از کار افتادن را داشته باشیم؛ جای تعجبی ندارد که این دست از آسانسورها به دفعات ازکار بیفتند.

ازجمله مشکلات رایجی که بیشتر با آسانسورهای قدیمی تجربه کرده اید، باز و بسته نشدن صحیح درب ها است. اگر یک بار در هفته با این مشکل روبرو شدید، بدانید شاید سرویس آسانسور ساختمان را فراموش کرده اید و حالا، زمان تعمیر و نگهداری آسانسور فرا رسیده و باید با آسانسور مانا تماس بگیرید.

صداهای زیاد

اگر آسانسورتان حین استفاده صداهای زیادی از خود تولید می کند صداهایی که امکان دارد از موتورخانه، جا به جا شدن ترمزهای آسانسور، شل شدن قطعات، خوردگی کفشک کابین آسانسور، تنظیم نبودن سیستم پاراشوت و ساییدگی، عدم هم ترازی کابین آسانسور با طبقات، استاندارد نبودن کابین آسانسور و… باشد، این آژیر نیاز به تعمیر و نگهداری آسانسور و بالابر است. به خصوص اگر سرویس و نگهداری آسانسور درست انجام نشده باشد، ناشنیده گرفتن این صداها عواقب خوبی به دنبال ندارد؛ سریعا برای تعمیر آسانسور اقدام کنید.

متوقف شدن میان طبقات

این اتفاق ازلحاظ امنیتی جدیت بسیاری دارد. به عنوان مثال فرض کنید که آسانسور بالا یا پایین یک طبقه متوقف شود و ساکنین داخل کابین حواس پرت باشند، و یا از قضا، در یک روز پر از کاری تمرکز خوبی نداشته باشند، اتفاقات بدی مثل زمین خوردن یا آسیب دیدن امکان دارد رخ دهد. متوقف شدن آسانسور میان طبقات با گذر زمان بدتر هم خواهد شد. به محض اینکه این نشانه را دریافت کردید، به فکر آوردن تماس گرفتن با آسانسور مانا برای تعمیر آسانسور یا بالابر خود باشید.

تغییر سرعت آسانسور

آیا آسانسور تان قبل از ایستادن سرعتش کم می شود یا ناگهان سرعت می گیرد؟ آیا وقتی آسانسور از طبقات می گذرد سرعتش تغییر می کند؟ هرکدام از این اتفاق ها می تواند خبر از خرابی قطعی جزئی از آسانسور را دهد. باید هرچه زودتر برای تعمیر آسانسور اقدام کنید.

زمان انتظار زیاد یا توقف های ناگهانی

آسانسور شما فقط یک دستگاه مکانیکی نیست، بلکه یک دستگاه الکتریک و الکترونیک است. در صورت افزایش دما و درست کار نکردن سیستم تهویه آسانسور در تابستان، قدیمی شدن سیستم کنترلی، اختلالات الکترونیک مدار الکترونیک کنترلی و خرابی سنسورها باعث زمان های انتظار زیاد و یا توقف های ناگهانی آسانسور شود. خرابی آسانسور شما هر علتی که داشته باشد، تصمیم تعمیر و نگهداری آسانسور و بالابر را پشت گوش نیدازید.

اگر سرویس و نگهداری آسانسور به طور ماهانه صورت گرفته، جای نگرانی ندارد یا حداقل نگرانی کم تری دارد، بعید است که ناگهان و غیرمنتظره با این نشانه ها رو به رو شوید یعنی ناگهان به تعمیر و نگهداری آسانسور و بالابر نیاز پیدا کنید. همین حالا برای مشاوره و رفع ابهامات خود درباره سرویس و تعمیر با آسانسور مانا  https://asansormana.com/   تماس بگیرید.

منبع : اسانسور مانا   asansormana.com